Z Ladronky do divočiny

Na dnešní výlet nepůjdeme, ale poběžíme. O svou oblíbenou trasu se s vámi podělí člen našeho spolku a rekreační běžec Matouš Knapp: “Ladronka je v pražské běžecké komunitě něco jako Mekka, vyhledávají ji nejen místní, ale také řada přespolních. A asi nejsem jediný, komu také občas leze na nervy. Pláně a výhledy jsou pěkné, v parném létě se ale není kam schovat před sluncem a ve špičce se tvoří kolony. Břevnov ale nabízí mnohem víc, zvlášť milovníkům delších běhů. A na asfalt zapomeňte! Čekají vás hlavně skály, kořeny a krásná příroda. Zvu vás na břevnovskou desítku a půlmaraton.”

Na Ladronce se ale samozřejmě musí začít. Přes pláně doběhnu na Vypich a podle nálady přebíhám u zastávky, nebo využiju podchod u Kauflandu. Za hlavní branou do Hvězdy uhýbám doleva a po cestičkách podél vnější zdi sbíhám až na spodní louku. Stačí mi dneska desítka? Pak zůstávám v oboře, podél zdi vyběhnu prudký kopec a pokračuju po obvodu znovu až k hlavní bráně a pak stejnou cestou přes Ladronku zpátky k televizní věži.

Když mám ale čas a chuť, pokračuju po trase břevnovského půlmaratonu. Cesta z obory k McDonaldu krásu opravdu nenabízí, má ale necelý kilometr a Divoká Šárka se mi za něj bohatě odmění. Pokračuju po levém okraji parku až k cípu nedaleko osady Na padesátníku a odtud po pěkné stinné cestě na hraně lesa a pole do Nebušic. Po nebušických loukách pák sbíhám k Vizerce a pokračuju údolím směrem k Jenerálce až k místu, kde odbočuje ostře doprava červená značka. A přichází nejnáročnější, ale taky nejkrásnější pasáž celé trasy. Cesta prudce stoupá úbočím až na skály nad Šáreckým údolím, popadám dech a kochám se výhledy. Červená ústí nedaleko kempu, pokračuju po ní přes louky až k Šáreckému hradišti, sbíhám ke Džbánu a pak zpátky k McDonaldu, k rybníku Terezka a dál stejně jako při břevnovské desítce.

Je potřeba přiznat, že nejde o úplně rovinatou etapu, nastoupáte přes 300 výškových metrů (dva Strahovy od řeky) a terén je místy vyloženě horský. Odměnou je ale krásná divoká příroda, ve které se člověku nechce věřit, že ještě před chvilkou seděl doma na gauči a tohle všechno se odehrává kousek od jeho dveří.