Po motolských přírodních rezervacích

Chce to většinou trochu odvahy a sebezapření, vydat se z Ladronky dolů do hlubokého motolského údolí k hlučné a zaprášené Plzeňské silnici. Pokud ale máte chuť objevit několik krásných a polozapomenutých míst a strávit odpoledne v divoké přírodě, je motolské údolí přesně pro Vás!

Z Ladronky scházím prudkým lesem k Bělohorské a dál k areálu Čechie Smíchov. Hned za ním začíná přírodní památka Skalka, přes malý kopec a louku se dostávám na rozeklané skály s krásným výhledem do údolí. Po ostrém hřebínku schovaném v bukovém lese scházím k Plzeňské a hned za ní vkročím znovu do lesa. Stezky stoupají nejdříve k chátrající usedlosti Cibulka, podél ní se brzo dostanu k romantické rozhledně ze začátku 19. století a po úzkých schodech vystoupám na vyhlídku.

Cibulka

Kousek nad rozhlednou překonám železniční trať a podél ní se lesem vydám na západ. Minu zastávku Praha-Stodůlky a vystoupám až k čtyřproudé Bucharově. Za ní chvilku procházím čtvrtí Na Vidouli, zanedlouho ale po zarostlé cestičce zabočím doprava, znovu překonám trať a ocitnu se v přírodní památce Motolský ordovik. Divokým budovým lesem scházím až k vyhlídce Na Kalvárii, malebné skále s křížem přímo nad Plzeňskou na dohled od motolského hřbitova a zámku. Kousek za hřbitovem Plzeňskou podcházím a jsem ihned znovu v přírodě, tentokrát v Aktivním lesoparku Řepy. Procházím Řepskou step a lesem vystoupám až k Bílé hoře. Pokud bych pokračoval rovně, jsem brzy u bělohorského kláštera a památníku bitvy, na konci lesa nicméně zabočím vpravo, lesnatým svahem se po úzké stezce dostanu až na Vypich a vracím se na Ladronku.

Mám za sebou 3 vyhlídky, 4 přírodní památky, 11 kilometrů většinou v divokém lese a téměř 300 výškových metrů a to všechno je schované uprostřed města a hned za naším Břevnovem. Jak říká břevnovský klasik, nejen Ladronkou a Hvězdou je živ člověk.